[EsPaña] María del Mar Bonet, «Alenar» (1977) Ariola 25125-I


Lado A:
Les illes
Petita estança
Eivissa
Aquest temps de calabruix
Es fa llarg esperar


Lado B:

Nosaltres las donnes
Que volen aquesta gent
Orat caçador
Vares venir fins on jo dormia
Alenar


En 1977, saldría al mercado Alenar, el sexto disco de la cantante mallorquina María del Mar Bonet que, para este entonces, con un disco de oro a sus espaldas, una censura por su canción "Què volem aquesta gent?", una gira que la llevaría a países de Europa, latinoamérica, Japón, Turquía y la Unión Soviética, no se trabata de ninguna desconocida.

Su carrera la comenzó en 1967, cuando pasa a formar parte de Els Setze Jutges, colectivo de cantantes catalanes que buscaban la normalización del catalán en la música moderna. De Els Setze Jutges, fundado por Miquel Porter i Moix y Josep Maria Espinàs, formarían parte también nombres tan conocidos como Joan Manuel Serrat y Lluís Llac.

El disco en cuestión que rescatamos en este post, posee una canción homónima, con la que se cierra la grabación, de una interpretación impecable y conmovedora y una letra sugerente que robaría lágrimas a cualquiera. Asimismo incluye la canción "Què volem aquesta gent?", cuya interpretación de fuese prohibida por la dictadura de Franco. La funda del vinilo tampoco tiene pierde.


Alenar
El sol que no surti avui
i que tornin els estels
que jo t'he de mester a prop
per jugar amb els teus cabells.

Si tu toques i jo cant

vol dir que mos entenem
i tot el camí que feim
serà per anar endavant.

A València hi ha un carrer

que té geranis i sombres,
humitats i tenebrors
saliva i enteniment.
Si voleu saber quin és:
el carrer dels Cavallers.

Tres portes tinc a ca meva

obertes a tots els vents:
la que està oberta per tu
l'altra per la bona gent,
la tercera per la mort
que la tancarà el meu temps.

Àngel caigut

principi del foc
magrana oberta,
tot això ets tu per mi
jo n'estic certa.

Adéu lluna de nit

adéu sol de migdia
adéu a tots els estels
qui me féreu companyia.

Adéu als que heu escoltat

la meva veu per amiga
jo he cantat en nom vostro
la vostra veu és la mia.

Comentarios

Entradas populares